سیستم های بهره برداری آب و فاضلاب
درباره وبلاگ


با سلام -هدف از راه اندازی این وبلاگ آشنایی بیشتر با مباحث آب و فاضلاب و مدیریتی است. از تمامی علاقه مندان دعوت می شود در این زمینه با نظرات سازنده و ارائه مطالب جدید من را یاری نمایند . با سپاس مسعود براری
نويسندگان

در دو قسمت قبل، در خصوص دریچه های فاضلاب و خلاقیت آراستن این دریچه ها در کشورهای دیگه، چند تا عکس گذاشتم. تو این قسمت چند تا عکس از دریچه های فاضلاب سنتی و بهداشتی کشور خودمونو براتون میذارم.

 

 

برای مشاهده عکس های بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

 

 



ادامه مطلب ...

 

 

در این قسمت عکس هایی از دریچه های فاضلاب در کشورهای مختلف را مشاهده می کنید که از سایت های مختلف جمع آوری شده است. این دریچه ها نشان دهنده ذوق و خلاقیت مسئولین و کارشناسان آن کشورها می باشد. در حقیقت آنها از این به ظاهر ناهنجاری شهری که در داخل پیاده رو ها یا خیابان ها نمایان گشته، بهترین استفاده را در جهت زیبا سازی شهری نموده اند. امری که متاسفانه در کشور ما با محو کردن دریچه ها و تاسیسات زیر زمینی، سبب وارد آمدن خسارات بسیار زیادی به شرکت ها (علی الخصوص شرکت های آب و فاضلاب) شده و همچنین کار خدمات رسانی را بسیار کند می کند. به ویژه در زمان بحران که زمان زیادی صرف پیدا کردن و مریی نمودن این تاسیسات می گردد.

برای مشاهده عکس های بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:ایمهاف تانک, تصفیه بی هوازی فاضلاب , :: 13:9 :: نويسنده : مسعود براری

 

سامانه ایست بسته که از قطعات وبخش های مختلف تشکیل گردیده وهرقسمت درتصفیه فاضلاب حاصله نقش ویژه ای ایفا نموده ودرمجموع بصورت تصفیه خانه تک واحدی به دوروش فیزیکی و بیولوژیکی درمدت زمان معین فاضلاب را درحد استاندارد های مقرر تصفیه می نماید. در این سیستم سعی بر این شده تا ضعف های سیستم سپتیک برطرف گردد. به همین منظور یک تانک با چند مرحله ته نشینی طراحی شده تا فاضلاب بتواند زمان بیشتری نسبت به تخمیر و کاهش آلودکی را طی نماید. در حقیقت در ایمهاف تانک، منطقه ته نشینی از منطقه تعفن جدا شده است.  متن کامل این مقاله در ادامه مطلب آمده است.

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:سپتیک تانک, تصفیه بی هوازی فاضلاب, , :: 14:5 :: نويسنده : مسعود براری

سپتیک تانک

ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی (تصفیه مکانیکی ( ته نشینی) و تصفیه زیستی با کمک باکتریهای بی هوازی به صورت همزمان)

فاضلاب ورودی به آن تقریباً ‌بین یک تا سه روز باقی می ماند و مواد معلق سنگین فاضلاب به صورت لجن در کف مخزن ته نشین شده و بیشتر مواد معلق سبک و از جمله روغن و چربی به تدریج به شکل کف غلیظی در سطح مایع شناور می گردد. لجن ته نشین شده در کف مخزن در اثر فعالیت باکتریهای غیر هوازی تجزیه می گردد.

نتیجه فعل و انفعالات غیرهوازی، منجر به کاهش حجم لجن می شود و به همین دلیل معمولاً تخلیه لجن مخزن هر 2 تا 4 سال یکبار بر حسب زمان ماند اولیه ضرورت می یابد متن کامل این مقاله در ادامه مطلب آمده است.

 

 

 

سپتیک تانک دو مخزنه



ادامه مطلب ...

 

 

4.pipecracking

اين روش براي مسيرهايي از خط لوله كه داراي انشعاب نمي باشد و بصورت مستقيم تا قطر 100 انجام پذير است. ابتدا و انتهاي مسيري كه بايد ترميم شود مشخص مي گردد. سپس بوسيله يك كشنده لوله جديد از داخل لوله قديم عبور خواهد كرد.

 



ادامه مطلب ...

 

 

طبقه بندي و ثبت وضعيت شبكه هاي فاضلاب

 

 تا سال 1990 هر كشور اروپايي سيستم مجزايي جهت ثبت حوادث و بازديدهاي انجام شده از شبكه هاي فاضلاب داشت كه قابل مقايسه با يكديگر نبودند. جهت رفع اين نقص، كشور هلند براي تدوين يك استاندارد در جهت انطباق با ساير كشور هاي اروپايي پيش قدم شد. اين سيستم طبقه بندي و ثبت در سال 2004 كامل شد و در حال حاضر در كل اروپا لازم الاجراست. علاوه بر استاندارد فوق، هر كشور با توجه به شرايط اقليمي موجود، داراي يك استاندارد مجزا بر اساس استاندارد اروپايي مي باشد.


ادامه مطلب ...

مقدمه

بخش اول اين دوره در خصوص فرآيند مديريت و بهره برداري، نقصها و تعميرات شبكه، ثبت مكاني شبكه هاي فاضلاب و داده هاي آن و ثبت وضعيت قسمت هاي مختلف شبكه در كشور هلند توسط آقاي برينك ارائه گرديد كه در پنج قسمت ارائه مي گردد.

 

 

فاز دوم پروژه ظرفيت سازي و آموزش در بخش آب و فاضلاب تحت عنوان "بهره برداري و نگهداري از سيستم هاي جمع آوري فاضلاب" از تاريخ 89/2/4 لغايت 89/2/8 در محل دانشگاه صنعت آب و برق (شهيد عباسپور) و با همكاري موسسه IHE هلند برگزار گرديد.

 

جمع آوري و تصفيه فاضلاب هاي شهري يكي از مهمترين مسائل حفاظت از محيط زيست جوامع بشري مي باشد. كشورهاي صنعتي پس از مواجه شدن با معضلات ناشي از عدم توجه كافي به اين مساله مهم، هزينه هاي سنگيني را در جهت مبارزه با اثرات سوء آن متحمل شدند. در كشورهاي در حال توسعه نيز توجه به اين امر به عنوان يكي از پايه هاي اساسي رشد پايدار، امري الزامي است.

 



ادامه مطلب ...


برنامه هاي تاكتيكي

برنامه هايي هستند كه ما را به سمت موقعيت مطلوب راهنمايي و نقائص غير قابل قبول را مشخص مي كنند. اين برنامه ها به موارد ذيل بستگي دارند:

۱. متوسط تحصيلات پرسنل

۲. اولويت ها

۳. ريسك هايي كه سيستم را مختل مي كند

۴. ساير برنامه هاي زيرساختي

اين برنامه هاي تاكتيكي، برنامه هاي ارزيابي بهره برداري را به وجود مي آورند:

 



ادامه مطلب ...


بهره برداري

۱. نظارت:

دوربين هاي بازرسي شبكه هاي فاضلاب (ويدئومتري) بعنوان يكي از ابزارهاي مهم بهره برداري از شبكه هاي فاضلاب شهري،مي تواند زمينه را براي اطلاع از وضعيت شبكه ها و اتخاذ تصميم در مورد آنها فراهم آورد چرا كه همواره يكي از مشكلات ما، ناتواني براي رفع مشكل نيست بلكه عدم اطلاع از وجود و نوع مشكل است. بازرسي شبكه هاي فاضلاب در مرحله اجرا و همچنين در حين بهره برداري بايستي بصورت دوره اي صورت پذيرد.رباتهاي بازرسي ابزار دسترسي و پيمايش شبكه فاضلاب مي باشد.



ادامه مطلب ...
 
 
 
 
روشهاي ترميم لوله بدون حفاري

لوله هاي آب و فاضلاب همواره با مشكلات متعددي از نظر حفظ و نگهداري روبرو بوده ، و به همين علت بازسازي و تعمير خطوط لوله از نظر اقتصادي و فني همواره مورد نظر بوده است. لذا روش هاي متعددي براي ترميم لوله ها بدون نياز به حفاري ابداع شده كه در ذيل به چهار روش اشاره مي شود.


ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 4295
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

پیج رنک

ابزار هدایت به بالای صفحه